Cesty mezi světy - internetové knihkupectví

Cesty mezi světy

KNIHY PRO VÁS SHÁNÍME, VYKUPUJEME A ZASÍLÁME KAMKOLIV

Přihlášení - Registrace

Pozoruhodné knihy Dárkové předměty Obchodní podmínky Kontakt


Tvůrčí psaní pro každého 2

Tvůrčí psaní pro každého 2
Markéta Dočekalová
Rok vydání:2009
Vydavatelství:Grada Publishing
ISBN:978-80-247-2091-3
Stran:208
Skladem: na dotaz
Kategorie:Grafologie
Kód:S02311
Podobné knihy:Půvab arabské kaligrafie
Učebnice vědecké grafologie pro začátečníky
Velká kniha kaligrafie - vzorová písma Západu i Východu
Kaligrafie techniky, pomůcky a projekty k dokonalému zvládnutí kaligrafie


Cena 299,00 Kč s 10% DPH


16 Rejstřík 222
15 Seznam literatury 220
14 Internetové odkazy 218
13 Klíč k cvičením 210
12.2 Jak nabízet filmový nebo televizní scénář 208
12.1 Jak nabízet rukopis knihy 207
12 Nabízení a prodej díla 206
11.1 Cvičení na povzbuzení fantazie 203
11 Typy pro pohodové psaní 199
10 Závěrečné práce na rukopise 194
9.7 Zajímavé ukázky ke čtení 187
9.6 Třetí dějství ve filmu 186
9.5 Třetí dějství u televizních seriálů 185
9.4 Knihy na pokračování 183
9.3 Třetí dějství krátké povídky 180
9.2 Rozuzlení 179
9.1 Klimax (katastrofa, vyvrcholení) 177
9 Pohrajte si s koncem 177
8.3 Cvičení 176
8.2 Filmový dialog 173
8.1 Literární dialog 166
8 Dialogy 166
7.5 Kapacita postavy 165
7.4.1 Cvičení: 165
7.4 Archetypy 164
7.3.1 Cvičení: 164
7.3 Stereotypní postavy 162
7.2.4 Cvičení: 161
7.2.3 Motivace a vývoj postavy 158
7.2.2 Cvičení: 158
7.2.1 Fiktivní biografie 156
7.2 Jak správně vybudovat postavy 154
7.1 Homo fictus 152
7 Postavy 152
6.8 Druhé dějství ve filmu 151
6.7.1 Cvičení 151
6.7 Ukázky a rozbory povídek 137
6.6 Struktura románu 136
6.5 Dramatizace druhého dějství 133
6.4 Popis a flashback 131
6.3 Výběr vhodných scén 128
6.2 Než začnete psát druhé dějství 126
6.1 Smysl druhého dějství 124
6 Druhé dějství 124
5.8 První dějství ve filmu 122
5.7 Cvičení: 121
5.6 První scéna díla 118
5.5 Věrohodnost 114
5.4 Přesnost 112
5.3 Konflikt 110
5.2 Postava 104
5.1 První dějství v povídce, novele a románu 96
5 Jak doopravdy začít? 95
4.6.1 Cvičení: 95
4.6 Překvapování čtenáře 92
4.5.2 Cvičení: 92
4.5.1 Cvičení: 89
4.5 Scéna a odstavec 86
4.4.1 Cvičení: 85
4.4 Extrémy a kontrasty 80
4.3.2 Cvičení: 80
4.3.1 Cvičení: 76
4.3 Stavba příběhu 74
4.2 Zápletka, konflikt, příběh 72
4.1 Co je to příběh? 68
4 Filozofie děje 67
3.7.1 Cvičení: 66
3.7 Jednostránková synopse 63
3.6 Filmové vyprávění 58
3.5 Kompozice 55
3.4 Výběr autorské perspektivy a vyjadřovacího způsobu 53
3.3 Způsoby a druhy vyprávění 43
3.2 Žánr a forma zpracování 37
3.1 Cílová skupina 33
3 Co, pro koho a jak vyprávět?
2.6 Lokace 28
2.5.5 Cvičení: 28
2.5.4 Funkční a nefunkční premisy 27
2.5.3 Nalezení premisy 24
2.5.2 Premisa 22
2.5.1 Téma 17
2.5 O čem příběh je? 17
2.4 Cvičení: 16
2.3 Role autorského deníku v přípravném období 13
2.2 Jak se píše autorský deník 10
2.1 Autorský deník 8
2 Přípravné období 8
Obsah:
V kombinaci s prvním dílem je tak publikace vhodná i pro naprosté začátečníky.
Vynikající je publikace i pro studenty vyšších odborných škol zaměřených na tvůrčí psaní a publicistiku. Spolu s prvním dílem tvoří publikace jeden z nejkomplexnějších kurzů tvůrčího psaní, který kdy byl v České republice knižně vydán.
Publikace je vhodná jak pro čtenáře prvního dílu, kteří již netrpělivě čekají na slíbené pokračování, tak i pro kohokoliv, kdo již absolvoval nějaký základní kurz tvůrčího psaní.
Bez nadsázky je možné říci, že učebnice takového rozsahu a hloubky dosud nebyla v oblasti tvůrčího psaní v České republice vydána.
Lehce se dotýká i základních rysů různých žánrů, například hororu, detektivních a romantických příběhů. Teorii podává, podobně jako tomu bylo i u prvního dílu publikace, neobyčejně srozumitelnou a čtivou formou vycházejíc při svém psaní z letité praxe výuky oboru tvůrčího psaní.
Autorka detailně rozebírá a vysvětluje stavbu novely a krůček po krůčku vede čtenáře k jejímu zvládnutí. Podrobně se věnuje nejen problematice děje, ale také budování postav a jejich charakterů, tvorbě dialogů, správnému zvládnutí dramatického konfliktu a mnoha dalším aspektům tvorby dramatu.
Kniha bezprostředně navazuje na první díl úspěšné publikace Tvůrčí psaní pro každého.

Sdílet na Twitteru Sdílet na Facebooku