Cesty mezi světy - internetové knihkupectví

Cesty mezi světy

KNIHY PRO VÁS SHÁNÍME, VYKUPUJEME A ZASÍLÁME KAMKOLIV

Přihlášení - Registrace

Pozoruhodné knihy Dárkové předměty Obchodní podmínky Kontakt


Gombrich porozumět umění a jeho dějinám

Gombrich porozumět umění a jeho dějinám
Ladislav Kesner, František Mikš (eds.)
Rok vydání:2010
Vydavatelství:Barrister & Principal
ISBN:978-80-87029-57-2
Stran:248
Skladem: na dotaz
Kategorie:Beletrie, matematika, různé
Design , Architektura, Art
Historie, filozofie
Kód:S03459
Podobné knihy:Železnice od parních lokomotiv k vysokorychlostním vlakům
Umění a ctnost k teorii umělecké reprezentace


Cena 295,00 Kč s 10% DPH



Kniha vychází k nedožitému stému výročí narození Ernsta Hanse Gombricha (1909–2001), jenž byl bezesporu jedním z nejpodnětnějších historiků umění dvacátého století.

Publikace kolektivu autorů se zaměřuje na v českém prostředí dosud nezmapované oblasti Gombrichova badatelského zájmu, počínaje metodologickými úvahami nad dějinami kultury až po jeho detailní výzkumy v oblasti psychologie dekorativního umění.

Stranou pozornosti nezůstává ani Gombrichův ambivalentní vztah k modernímu umění, jeho celoživotní zápas s nejrůznějšími metafyzickými teoriemi či recepce jeho díla v době komunismu za „železnou oponou“.

Publikace navazuje na úspěšnou monografii Františka Mikše Gombrich: Tajemství obrazu a jazyk umění (Barrister & Principal, 2008, 2009, 2010).

František Mikš (1966) je ředitelem Institutu pro politiku a kulturu, působícího v rámci brněnského Centra pro studium demokracie a kultury (CDK). Je šéfredaktorem dvouměsíčníku Kontexty, v němž se zaměřuje na výtvarné umění. Působí rovněž jako šéfredaktor nakladatelství Barrister & Principal, kde mimo jiné řídí edici Dějiny a teorie umění.

Ladislav Kesner (1961) působí na Semináři dějin umění na Masarykově univerzitě v Brně. Je mj. autorem knih Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech (1997, 2005), Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti (2000), Marketing a management muzeí a památek (2005), Miloš Šejn: Býti krajinou/Being Landscape (2010). Zabývá se mj. teorií obrazu a problematikou vizuálního vnímání ve vztahu k interpretaci uměleckých děl.


Sdílet na Twitteru Sdílet na Facebooku