Pozoruhodné knihy - internetové knihkupectví
KNIHY PRO VÁS SHÁNÍME, VYKUPUJEME A ZASÍLÁME KAMKOLIV

Přihlášení - Registrace

Pozoruhodné knihy Dárkové předměty Obchodní podmínky Kontakt


Chystáte se udělat strašnou chybu! - jak kognitivní zkreslení kazí váš byznys a jak to můžete změnit

Chystáte se udělat strašnou chybu! - jak kognitivní zkreslení kazí váš byznys a jak to můžete změnit
Novinka

Olivier Sibony
Rok vydání:2020
Vydavatelství:Jan Melvil Publishing, s.r.o.
ISBN:978-80-7555-115-3
Stran:280
Skladem:ano
Kategorie:Emoce, podvědomí, sebepoznání
Motivace, úspěch, propagace
Kód:B33568


Sleva 11% - z ceny 379,00 Kč s DPH
Nová cena 337,00 Kč s 10% DPH


kusů


Všichni děláme rozhodnutí. Denně, každou hodinu, každou minutu. Tak často, že si to ani neuvědomujeme. Přesto i ti nejchytřejší a nejzkušenější z nás chybují, občas dokonce často a předvídatelně. A to vše proto, že jsme v pasti svých nevědomých kognitivních procesů – např. myšlení, vnímání, paměti či usuzování. Lze se naučit dělat správné strategické volby, když si svých kognitivních zkreslení ani nejsme vědomi?

Seznam osudově špatných rozhodnutí v byznysu je dlouhý: příliš silná či slabá důvěra v inovace, podcenění konkurence, lpění na prodělečných akvizicích... Jsou lídři stojící za kolapsy firem skutečně tak nezkušení nebo přímo špatní? Určitě ne!

Díky čtyřiceti letům výzkumů na poli kognitivních věd a behaviorální ekonomie víme, že se při „racionálním“ rozhodování dopouštíme celé řady systematických omylů – kognitivních zkreslení. V knize Chystáte se udělat strašnou chybu! vám francouzský psycholog a konzultant Olivier Sibony nejprve pomocí zábavných příkladů dokáže, že tato zkreslení se týkají i těch nelepších z nejlepších. Známé omyly a krachy popíše pomocí kategorizace do devíti pastí a roztřídí do pěti základních skupin. Na obranu proti nim však namísto individuálních mentálních postupů nabízí nový způsob, jak se zabezpečit: naučí vás vytvořit si systém technik a procesů využívajících kolektivní inteligenci, tzv. firemní architekturu rozhodování. V knize následně najdete čtyřicet konkrétních metod, které vám toto bezpečnější firemní prostředí pomohou vytvořit.

V knize se mimo jiné dozvíte

Že nastavení rozhodovacího procesu má při investičních rozhodnutích šestkrát větší váhu než analýzy. Proč naše mysl miluje storytelling a do jakých dalších pastí se byznysoví lídři nejčastěji chytají. V čem vám pomůže metoda „předčasné pitvy“ a jak vás usměrní „šest amigos“. Jakými nástroji ve firmě podporovat otevřenou diskuzi a přitom se vyhnout rozhodovací paralýze. Při jakých typech klíčových rozhodnutích můžeme efektivně využít intuici.

„Titaniku naprosto věříme. Jsme přesvědčeni, že loď je nepotopitelná,“ — Philip Franklin, viceprezident společnosti vlastnící loď.

Sdílet na Twitteru Sdílet na Facebooku