Cesty mezi světy - internetové knihkupectví

Cesty mezi světy

KNIHY PRO VÁS SHÁNÍME, VYKUPUJEME A ZASÍLÁME KAMKOLIV

Přihlášení - Registrace

Pozoruhodné knihy Dárkové předměty Obchodní podmínky Kontakt


Chování zákazníka

Chování zákazníka
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.,
Rok vydání:2011
Vydavatelství:Grada Publishing
ISBN:978-80-247-3528-3
Stran:360
Skladem: na dotaz
Kategorie:Ekonomie, komunikace, prodej
Motivace, úspěch, propagace
Psychologie, psychoterapie, psychiatrie
Kód:S04072


Sleva 12% - z ceny 425,00 Kč s DPH
Nová cena 374,00 Kč s 10% DPH



ů v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Narodila se 5. srpna 1977 ve Zlíně. V roce 2000 ukončila vysokoškolské studium na Obchodně-podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné, obor Marketing a management, ve kterém započala i svou pedagogickou a lektorskou činnost. Marketing, marketing služeb, marketingový výzkum a oblast spotřebitelského chování přednášela na Obchodní akademii Tomáše Bati a Vyšší odborné škole ekonomické ve Zlíně, Institutu reklamní tvorby Zlín při VUT Brno, na Univerzitě Konštantína Filozófa v Nitře a v současnosti na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. K tomu je realizátorkou či spoluřešitelkou řady výzkumných i strategických marketingových projektů pro komerční, sociální i veřejnou sféru. V minulém roce ukončila doktorské studium a obhájila disertační práci na téma "Řízení kvality služeb prostřednictvím nástrojů marketingu". Nyní se zajímá o neuromarketingové studie, věnuje se odborné práci v projektech dotovaných z Evropských strukturálních fond
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Je držitelkou ceny Merkur 2006 za jedinečné využívání prostředků public relations.
Má dlouholeté zkušenosti v oblasti tvorby firemních marketingových a komunikačních strategií. Je autorkou řady přípěvků v odborných monografiích a sbornících, aktivně vystupuje na odborných konferencích.
Je ředitelkou Ústavu marketingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Jako lektorka se specializuje na oblast public relations.
Absolvovala Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, Fakultu multimediálních komunikací, obor Marketingové komunikace. Dále vystudovala Vysokou školu chemickou-technologickou v Praze, obor Měřicí technika. Je držitelkou certifikátu CIMA - B, certifikátu ogilvy­institute.com, absolvovala London School of Public Relations. Disertační práci obhájila na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Mgr. Ing. Olga Jurášková, Ph.D.
Je atestovaným Manažerem propagace Českou společností pro propagaci a public relations MOSPRA, absolventkou tříletého vzdělávacího projektu Training of Management Trainers a držitelkou britského certifikátu Lancashire Enterprises plc and Know How Fund and Stuard McKechnie United - Konzultant a lektor pro rozvoj managementu. Publikuje v odborném tisku a přednáší na konferencích.
Absolvovala na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, obor Marketingové komunikace. Rigo­rózní práci obhájila na Fakultě masmédií BVŠP v Bratislavě. Je akademickým pracovníkem Ústavu marketingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ve výuce svých předmětů, především v kurzu zaměřeném na týmovou práci, podporuje u studentů prostřednictvím interaktivní výuky rozvoj klíčových manažerských kompetencí, nezbytných k vysoké konkurenceschopnosti absolventů. Má téměř dvacetileté zkušenosti v komerční i nekomerční sféře z lektorské a konzultantské činnosti v oblasti marketingu, manažerských dovedností a komunikace organizace, vnitřní i vnější, s různými cílovými skupinami, a se zaváděním a podporou Corporate Identity s cílem posílit image subjektu.
PhDr. Pavla Kotyzová
Pravidelně publikuje v odborném tisku (Strategie, M&Media, Trend Marketing ad.). Působí na FAMU a HAMU, na AAU učí výzkum trhu, vede kurzy CIMA a přednáší o komerčních komunikací na VŠE. Od roku 2009 provozuje společně s VŠE a asociací výzkumných agentur SIMAR kurz "Market Research Academy" (www.market-research-academy.cz).
V roce 2003 zakládá poradenskou agenturu MR Think (= Market Research Think), specializovanou na poradenství ve výzkumu trhu (www.MRThink.cz). Agentura pomáhá klientům s designem výzkumných akcí, vyhledáním výzkumné agentury a implementací výsledků do marketingové praxe.
Zabýval se především otázkami marketingu spotřebního zboží, financí a služeb, postupy při vývoji nového produktu, otázkami loajality a oddanosti zákazníka, a chápáním spotřebitele z globálního hlediska v rámci střední Evropy.
V letech 1977-1992 pracoval na Federálním statistickém úřadu, v roce 1992 spolu­založil firmu Factum, kde dlouho pracoval jako ředitel spotřebitelského výzkumu pro sektor CEE.
Vystudoval gymnázium a Matematicko-fyzikální fakultu UK, obory Matematická ekonomie a Pravděpodobnost a statistika. Absolvoval vědeckou aspiranturu na VŠE (výběrová šetření), dále London School of Public Relations, TNS University a ESOMAR kurzy.
RNDr. Ivan Tomek, CSc.
Ve volném čase ráda posedí s přáteli při dobrém bílém víně.
V jednom rozhovoru na sebe prozradila, že jejím oblíbeným citátem je výrok Oscara Wilda: "Jediný způsob, jak se zbavit pokušení, je podlehnout mu". A dodala, že celý život vlastně podléhá pokušení začínat znovu a snažit se překročit "vlastní stín" - ovšem se střídavým výsledkem, neboť stejný autor také říká: "Veškeré umění je povrch i symbol zároveň. Ti, kdo jdou pod tento povrch, dělají to na vlastní nebezpečí."
Výzkum účinnosti propagace, Úvod do psychologie trhu, Ověřování účinnosti práce s veřejností, Zeptejte se zákazníka, Encyklopedie zahraničního obchodu, Základy psychologie trhu, Malý slovník propagace, Základy marketingu pro střední školy, Marketing, Psychologie reklamy, Psychologie spotřebitele, Reklama - Jak dělat reklamu, Veletrhy a výstavy, Image a firemní identita a další.
Je autorkou či spoluautorkou knižních publikací:
V současné době působí jako nezávislý poradce pro oblast psychologie trhu, marketingových komunikací a kvalitativního výzkumu trhu a zastává významné funkce v oborových a profesních organizacích. Je členkou certifikační komise ČMS. Přednáší na UTB Zlín, externě na UK Praha, VŠE Praha, FSS MU Brno a na odborných konferencích. Kromě toho působí v řadě porot jako např. Znojemský hrozen, Zlatý středník, Duhová kulička, Duhový paprsek. Publikuje v odborných periodikách, jako je např. Strategie, Marketing a komunikace, Marketing Magazín, Trend marketing, Psychologie Dnes, Psychologie v ekonomické praxi, Hospodářské noviny, Prosperita a mnoha dalších. Je hostem řady odborných diskuzí v televizi i rozhlase.
členka Českomoravské psychologické společnosti (ČMPS)
členka Evropské společnosti pro výzkum trhu a veřejného mínění (ESOMAR)
předsedkyně Asociace psychologů trhu (APT)
dříve ředitelka a předsedkyně představenstva a.s. MARKTEST
prezidentka České marketingové společnosti (ČMS)
nezávislý poradce v oboru psychologie trhu, marketingové komunikace
Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.
Rejstřík 354
Literatura 343
Summary 342
Shrnutí 341
Poslední změny v krizi 2009+ 338
Češi a luxus 337
Chování spotřebitele v ČR a CEE a jeho preference 335
Nákupy Private labels 334
Leaflety v ČR a CEE 333
Dominance hypermarketů v ČR a CEE na konci prvního desetiletí 332
Nákupy autem 331
Vítězství hypermarketů 330
Situace v novém tisíciletí 330
Český spotřebitel hypermarkety miluje 329
Nastupují zahraniční investoři 327
Nová a stará Evropa 326
Sametová revoluce a změny pro spotřebitele 324
Rekapitulace předrevoluční doby 322
První polovina let devadesátých 322
Český spotřebitel 321
Příloha
9.5 Závislost na nakupování a jak se jí bránit 318
Asertivní povinnosti 317
Asertivní práva 314
9.4 Asertivní práva a asertivní povinnosti 314
Jak se asertivitě naučit 313
9.3 Jak může spotřebitel chránit sám sebe - malý kurz sebeobrany 309
9.2 Co na to spotřebitel - jak se cítíme jako spotřebitelé? 302
Jaké jsou hlavní otázky, na které musíme hledat odpověď, a jakým způsobem přistupuje Česká republika k jejich řešení? 299
9.1 Jak je spotřebitel chráněn - je ponechán na pospas trhu? 298
9. Spotřebitel se brání - sebeobrana spotřebitele 297
8.8 Speciální tržní segmenty - zacíleno na ženy, ale na které? 290
Co víme z tohoto pohledu o české populaci? 277
8.7 Speciální tržní segmenty - "zajímaví padesátníci" nebo "senioři - šetrní patrioti"? 276
8.6 Speciální tržní segmenty - děti jako spotřebitelé i zákazníci 267
Kdo jsou singles a co o nich víme 262
Generace Y 261
Generace X - "Ztracená generace" 260
Jakým způsobem byly jednotlivé typy stanoveny? 253
8.5 Typologie životního stylu a z čeho vycházejí 249
8.4 Typologie z hlediska nákupního chování 240
8.3 Existují typy spotřebitelů - "přihrádky na zákazníky"? 236
8.2 Psychologické přístupy k typologii - možnosti i meze 234
8.1 Co je typologie - z čeho vychází a k čemu slouží 228
8. Typy spotřebitelů 227
7.7 Psychologická analýza cen - význam pro praxi 220
7.6 Jak odezvu na ceny zjišťujeme - cenové testy 217
7.5 Závislost nákupního chování na ceně - "bohatý a chudý spotřebitel" 215
i na smlouvání 211
7.4 Cenová tolerance spotřebitele a "výhodné nákupy" - dojde
7.3 Cena a životní cyklus výrobku - kdy zvyšovat a snižovat ceny 209
7.2 Psychologie tvorby cen - taktika cenové diferenciace 205
7.1 Peníze a bohatství - co to pro nás znamená 202
7. Spotřebitel a cena 201
Cíle testování obalů - výzkumu balení 199
6.7 Testování obalů - jak obaly působí 194
6.6 Jaké obaly vyhrávají - nejlepší obaly v soutěžích 192
6.5 Obal a životní prostředí - ekologické obaly 190
Využívání obalových materiálů, preference a jejich důvody 187
6.4 Ideální obal 183
Informační hodnota obalu 181
6.3 Co musí vyjadřovat "správný" obal - vztah produktu a obalu 180
Co je v zákoně důležitého pro nás, spotřebitele? 179
6.2 Zákon o obalech a spotřebitel - co máme vědět 177
6.1 Psychologická funkce obalu - jak nás obal produktu ovlivňuje 174
6. Spotřebitel a obal 173
Nejhodnotnější značky světa 169
5.6 Hodnota značek - nejhodnotnější značky 168
5.5 Role značek na současném trhu - co o nich víme a jak to zjistit 161
5.4 Psychologické přístupy k analýze značky 154
Image značky 148
5.3 Význam značky pro spotřebitele - jak nás ovlivňují emoce 147
Komplexní přístup ke značce 145
5.2 Význam značky pro marketing a systém řízení značky 144
Systémový přístup - koncepce totálního produktu 138
Význam značky pro marketing a systém řízení značky 136
5.1 Co je značka a jaký má význam 136
5. Spotřebitel a značka 135
4.7 Soutěže o nejlepší produkt - na co se zaměřují 131
Vytvoření námětů - techniky tvorby nových nápadů 129
Přehled základních způsobů testu výrobků 128
4.6 Jak zjistit přijetí produktu spotřebitelem 128
Image a corporate identity 127
Co je tedy image, jaká je jeho souvislost s produktem? 124
4.5 Image produktu - představa a skutečnost 124
Co všechno obsahuje proces vývoje nového výrobku? 120
4.4 Nový produkt a jeho přijetí spotřebiteli 118
4.3 Emocionální umístění a vazby produktu 116
4.2 Produkt a spotřebitel jako součást marketingu 114
produktu 112
4.1 Úloha produktu v životě spotřebitele - psychologické vlastnosti
4. Spotřebitel a výrobek/služba 111
3.6 Globalizační jevy ve vztahu k vnímání značky 105
Mění se s pokračující globalizací postoje a hodnoty lidí? Stávají se obyvatelé naší planety navzájem podobnější? 96
3.5 Psychologické problémy globalizace 92
3.4 Vliv globalizace - existuje "univerzální spotřebitel"? 92
Sekundární skupiny 90
Primární skupina 89
3.3 Sociální okolí - vliv sociálních skupin 88
3.2 Reklama jako obraz kultury jednotlivých zemí 84
3.1 Spotřebitel a společnost - jiný kraj, jiný mrav 82
3. Spotřebitel a svět - svět spotřebitele 81
Jaký je tedy zákazník online? 77
A jaký je český zákazník online? 73
2.6 Nové technologie a nákupní chování - opravdu se všechno mění? 69
2.5 Další faktory ovlivňující spotřební a nákupní chování - místo prodeje a nákupní podmínky 59
2.4 Nákupní a spotřební zvyklosti - vliv na nákup 58
2.3 Jak využít nové poznatky z výzkumu mozku - působení emocí na nákupní rozhodování 55
Jaké psychologické mechanismy hrají při rozhodování o nákupu roli? 52
2.2 Co ovlivňuje nákupní chování - člověk není jen tvor ekonomický 50
2.1 Spotřebitel při nákupu - co a jak nakupujeme, jak se rozhodujeme 48
2. Spotřebitel nakupuje 47
1.5 Zdroje informací o spotřebiteli a jeho chování 40
Model spotřebního chování 38
1.4 Role spotřebitele a zákazníka v našem životě 35
1.3 Neuromarketing - nové odpovědi na staré otázky? 33
Potřeby a motivace 30
Učení, paměť a zapomínání 27
Vnímání a pozornost 26
1.2 Osobnost a spotřební chování 25
Fenomenologický přístup 21
Teorie sociálního učení 20
Psychoanalytický přístup 19
Teorie rysů 17
1.1 Co víme o osobnosti člověka 16
1. Osobnost jako spotřebitel nebo zákazník 15
OBSAH:
Kniha je určena zejména marketingovým manažerům, specialistům a studentům vysokých škol. Autorský kolektiv tvoří renomovaní marketingoví odborníci z teorie i praxe.
Prakticky zaměřené poznatky se prolínají s příklady z české a zahraniční praxe.
Poznáte typy spotřebitelů a jejich chování a získáte nové informace o neuromarketingu a možnostech jeho využití při analýze nákupního chování.
Dozvíte se, co a jak ovlivňuje rozhodování zákazníka, jaký je vztah zákazníka k produktu, značce, obalu a ceně zboží a co vše dalšího na zákazníka působí.
Plnobarevná publikace přináší nejnovější poznatky k ústřednímu tématu marketingu a prodeje - co ovlivňuje chování zákazníků.
Jak odkrýt tajemství "černé skříňky"

Sdílet na Twitteru Sdílet na Facebooku